AN ANALYSIS HIGHEST POINT PROMINENT CLASS AVERAGE OF E CLASS NURSING 2021 GENERATIONS
Abstract:
This research study aims to analyze the outcomes of English Language Teaching and Learning for the E-class Nursing students of 2021 cohort at the Moluccas Christian University of Indonesia. The investigation provides a detailed analysis of the Highest Point Prominent Class Average attained by the E-class Nursing students from the 2021 academic year. To ensure the credibility of this research, the investigators conducted a series of data collection processes, including in-depth interviews with students, meticulous review of student academic transcripts, and well-designed questionnaires. The study employs a descriptive research methodology. The findings of this research demonstrate that multiple factors contribute to and ultimately influence the Highest Point Prominent Class Average achievement of the E-class Nursing students from the 2021 cohort. In summary, the study concludes that the E-class of the 2021 Nursing cohort has achieved the highest point of class average performance in comparison to other classes. The insights and conclusions drawn from this research hold significant implications for the educators committed to enhancing the quality and effectiveness of English language education within Nursing programs. The research findings contribute to the broader scholarly discourse on best practices in english language teaching and learning in specialized professional disciplines.
Studi penelitian ini bertujuan untuk menganalisis hasil Pengajaran dan Pembelajaran Bahasa Inggris bagi mahasiswa Keperawatan kelas E angkatan 2021 di Universitas Kristen Maluku Indonesia. Investigasi ini memberikan analisis rinci tentang Rata-rata Kelas Tertinggi yang diraih oleh mahasiswa Keperawatan kelas E dari tahun akademik 2021. Untuk memastikan kredibilitas penelitian ini, para peneliti melakukan serangkaian proses pengumpulan data yang mencakup wawancara mendalam dengan mahasiswa, peninjauan transkip akademik secara cermat, dan pembagian kuesioner yang dirancang dengan baik. Studi ini menggunakan metodologi penelitian deskriptif. Temuan penelitian ini menunjukkan bahwa beberapa faktor berkontribusi dan mempengaruhi pencapaian Rata-rata kelas tertinggi oleh mahasiswa Keperawatan kelas E dari angkatan 2021, dan secara keseluruhan, studi ini menyimpulkan bahwa kelas E angkatan 2021 Keperawatan telah mencapai kinerja rata-rata kelas tertinggi dibandingkan kelas lainnya. Kesimpulan dari penelitian ini memiliki implikasi signifikan bagi para pendidik, yang berkomit- men untuk meningkatkan kualitas dan efektivitas pendidikan bahasa Inggris di program Keperawatan, serta berkontribusi pada wacana akademis yang lebih luas tentang praktik terbaik dalam pengajaran dan pembelajaran bahasa Inggris pada disiplin profesional khusus.